Strona internetowa Twojej działalności mówi wiele o Tobie, prowadzonych przez Ciebie przedsięwzięciach i sposobie traktowania potencjalnych klientów. Dlatego jako swoista wizytówka musi być dopracowana pod kątem stylizacji i funkcjonalności.
Najważniejsze jest zrobić dobre pierwsze wrażenie . W wielu przypadkach co trzeci odwiedzający zaraz po wejściu na źle zaprojektowaną stronę internetową porzuca ją na rzecz konkurencyjnego portalu z tej samej branży. Spowodowane jest to kiepskim designem wyglądu i powolnym działaniem strony. W praktyce oznacza to, że użytkownik zazwyczaj już nie wraca do domeny danej firmy, która tym samym traci potencjalnego klienta.
Każdy z użytkowników, a tym samym być może Twój przyszły zleceniodawca przeglądając Twoją stronę zastanawia się, czy:
- Strona jest wiarygodna - umieść zatem niezbędne dane swojej działalności, jak również opisz pokrótce czym się zajmujesz i przedstaw ogólny profil możliwości, które oferujesz.
- Wygląd nie jest męczący - zadbaj o odpowiedni styl strony, jej kolorystykę i wielkość tekstów.
- Strona pracuje stabilnie i jest funkcjonalna - zadbaj o rozwiązania i technologie, które się sprawdzają i w pełni spełniają oczekiwania użytkowników.
- Strona jest dostępna dla każdego użytkownika - wykorzystaj responsywność Twojej strony, aby każdy korzystający z różnego urządzenia (komputera PC, laptopa, tabletu, smartfona) mógł poprawnie wyświetlić zawartość portalu.
Jak zatem sprawić, aby osoby odwiedzające portal Twojej działalności chciały na niego ponownie wejść? Wystarczy przestrzegać kilku fundamentalnych zasad:
- Zawartość - umieszczane dane powinny być rzeczowe i rzetelne. Przedstaw najważniejsze informacje na początku i zachęć użytkownika do zapoznania się z całą zawartością.
- Układ strony - powinien być przemyślany, to znaczy w pełni użyteczny i estetyczny. Dlatego warto wcześniej zastanowić się nad rozmieszczeniem elementów na stronie, podstronami, zakładkami.
- Nawigacja - powinna być intuicyjna, umożliwiać w jasny sposób przemieszczanie się po pożądanych elementach. Nie można sprawić, aby użytkownik musiał się domyślać co dany element ukrywa.
- Kolorystyka - staraj się unikać zbyt szerokiej gamy barw. Pozwoli to na wyróżnienie faktycznie kluczowych informacji. Staraj się dopasować kolorystycznie elementy wyglądu z treściami, aby strona nie była męcząca i nieczytelna.
- Multimedia - staraj się zachować umiar przy publikowaniu grafik i wideo. Zbyt duża ich ilość może sprawić, że użytkownik zniechęci się do zapoznania ze wszystkimi.
- Responsywność - w dzisiejszych czasach dobra strona nie może egzystować, jeśli nie da się jej poprawnie wyświetlić na różnego rodzaju urządzeniach.
- Społeczności - przydatną funkcjonalnością jest umożliwienie dzielenia się treściami z Twojej strony na portalach społecznościowych, dzięki czemu uzyskasz szersze grono reklamowe.
- Bezpieczeństwo - postaraj się zadbać o technologie zabezpieczające wymianę informacji na stronie (warto wyposażyć się w certyfikat SSL), jak również nie idź na łatwiznę wykorzystując niesprawdzone i o wątpliwym pochodzeniu rozwiązania.
Zachęcamy do przejrzenia naszego katalogu stron internetowych oraz poszczególnych produktów, które tworzone są przez nas z zachowaniem zasad dobrego tworzenia stron.